Search This Blog

About Me

My photo
Alicante, Spain
Marciusban lesz negyedik eve, hogy megerkeztem Spanyolorszagba. Az elso honapokat sokfele erzes jellemezte, igy utolag csak szepnek latok mindent, mert uj vilagba csoppentem es szinglikent kulonosen tetszett! Nem tudtam (csak almodoztam rola), hogy maradni fogok, de a jelek szerint az utamat jartam, mert az Univerzum beadta a lehetosegeket (es en megragadtam oket! A madridi indulasrol a regi blogomban reszletesen irtam: http://martalevay.spaces.live.com/ Ma mar mashogy elek, mashol elek, es ami a legklasszabb, eletem parjaval elek!:) Errol az uj szakaszrol irok itt lentebb....

Thursday 10 March 2011

HAZI PIZZA

Hozzavalok: 


Teszta:
1 ek. mez vagy cukor
15 g friss eleszto vagy 2 ek. elesztopor
215 ml langyos viz
450 gr liszt - teljeskiorlesu liszt eseten valamivel kevesebb
fel ek. so
3 ek. olaj


Ez a mennyiseg 2 nagy pizzaalaphoz eleg! 



Elkeszites:
     1. A lisztet egy talba halmozom, kozepen egy kis melyedesbe morzsolom az elesztot, erre radobom a mezet/cukrot es nyakon ontom a langyos vizzel. Kb. 15 percet varok.
     2. Ha az eleszto rendben feljott, a tesztahoz hozzaadom a sot es az olajat es osszegyurom a masszat. Ha tapados/ragados, nemi liszt kell hozza, ha szaraz, nagyon keves viz...
     3. Az osszegyurt masszat 1-1,5 oraig letakarva pihentetem.
     4. Az ido letelte utan a masszat ket adagra veszem, jo vekonyra nyujtva elkeszitem az alapot, a tetejet tetszes szerint megrakom finomsagokkal:) 


Tetejere tetszes szerint: paradicsompure, hagyma, fokhagyma, csirke, tonhal, sonka, articsoka, gomba, ruccola, kukorica, paradicsom, sparga, ananasz, mozarella, kecskesajt, tejfol, juhturo... csak a kepzelet szabhat hatart!


Izesites: so, bors, bazsalikom, oregano, chilli


SUTES: 220-240 fokos elomelegitett sutoben kb. 20 percig!


TIPPEK!
  1. A paradicsompure legyen alul.
  2. A paradicsomos alapra johet a fuszerezes, amit retegenkent megismetlek, beleertve a sozast is (bar ovatosan a soval!)
  3. A hagymat a fenti retegekbe teszem.
  4. A sajt a tetejere kerul, es nem a retegek koze valahol...
  5. Az elkeszult pizza tetejet megcsorgatom olivaolajjal, mielott a sutobe beraknam.
   6. A pizzateszta masik felet kinyujtva es felgorgetve egy sutopapirra fagyasztoba teszem egy kovetkezo alkalomra, vagy a hutoben 1-2 napig tarolom, ha tudom, hogy ezt a finomsagot hamarosan megismeteljuk!:)



No comments:

Post a Comment