Search This Blog

About Me

My photo
Alicante, Spain
Marciusban lesz negyedik eve, hogy megerkeztem Spanyolorszagba. Az elso honapokat sokfele erzes jellemezte, igy utolag csak szepnek latok mindent, mert uj vilagba csoppentem es szinglikent kulonosen tetszett! Nem tudtam (csak almodoztam rola), hogy maradni fogok, de a jelek szerint az utamat jartam, mert az Univerzum beadta a lehetosegeket (es en megragadtam oket! A madridi indulasrol a regi blogomban reszletesen irtam: http://martalevay.spaces.live.com/ Ma mar mashogy elek, mashol elek, es ami a legklasszabb, eletem parjaval elek!:) Errol az uj szakaszrol irok itt lentebb....

Saturday 8 January 2011

2010 OKTOBER - KOLTOZTUNK

Most jovok a piacrol, leizzadtam. Ket pullover mar sok, ez igy megy miota itt vagyunk. Nahat! A piac nyuzsgott, az angolok papucsban rohangalnak, az arabok, spanyolok es az 'egyeb' nepseg (nemetek, hollandok stb.) arcai vegyulnek a tomegben... a varos kozepen a piac & kirakodovasar szines sokadalma - ugy tunik mindenki itt van:) A hangulat engem is feldob, bar ez nem ujdonsag:) 

Nos igen, alig voltam 2 eves, maris tudtam, hogy a piac az en helyem! Magam vagtam neki a nagykorosi piacnak (kaposztaert!), mikozben Anyukam akkor mar a rendorseggel kerestetett... meg szerencse, hogy egy ismeros a varoskozpontban felismert... hajjaj. De igen! A piac mindig is a gyengem volt, emlekszem, a zagrabi mediterran hangulatu piac latvanya hogyan hatott ram par eve - majd elsirtam magam... itt pedig ilyennek es meg tobbnek lehetek a reszese minden heten!  

A levegoben indian zene szall, maskor salsa vagy egyeb helyi ritmus, a nap ragyogoan sut, az utcan narancs & citromfak jonnek szembe, a churros (fankteszta zsirban kisutve - ajjajajj!) illata tolti be a levegot (ami itt es erre a kotelezo szombati reggeli).... a varos foteren es a mellekutcakban az emberek bamban bamuljak a tomeget a reggeli kave kortyolgatasa kozben...


Tegnap kimentunk a tengerpartra - ami innen 13 km - nagyon szeretem a helyet, mert a tengerpart homokos, szeles es a tenger latvanya megnyugtato. Bar nyaron vegkepp megtelik (cca. 100.000 turistaval), megsem olyan riaszto, mint a nagyobb varosok tulzsufolt strandjai. 

Ketseg nem fer hozza, jol dontottunk, mikor az Avila kozeleben eltoltott 2 ev elszigeteltseg utan (ahol telen extra hideg van) idekoltoztunk. A telikabatot azota sem sikerult elovennem, csak Madridban kellett a karacsonyi unnepek alatt, bar ott sem volt veszes hideg. Mindenesetre fellelegeztunk, mikor Madridbol visszaertunk par napja: mar egyaltalan nem vonz a nagyvaros, raadasul minden betegseg rank ragad - kinek kell ez?


Itt a narancsligetek, a palmafak, a tenger latvanya vesz korul, minden kozel van, megis ha 'nagyvilagi bevasarlasra' vagyunk, elugrunk Murciaba vagy Alicantebe, ami alig 40 perc innen. Es van itt meg minden mas is, ami felfedezesre var!

Amit mar 'tapasztalati uton' biztosra tudunk, hogy a kornyek a narancsfak, az articsoka, a paella, a bonbon kave es a nyulak foldje, az emberek derusek es iszonyatosan raeroek (amitol idonkent a falramaszok....), van erre rengeteg golfpalya, sokitermelo, olivafold, az emberek vicces akcentussal beszelnek ... ugy dontottunk, hogy egy ideig meg elelunk itt.

    Kepek: Tenger, palmafak, napsutes, rak, paella, articsoka...

No comments:

Post a Comment